Raision SM-turnaus la 13.1.07

16.1.2007

Lauantaiaamuna starttasi Kankaan pikkubussi klo 5.15 keräten pelaajia kyytiin tulevaa koitosta varten. Klo 6.00 oli kaikki kyydissä ja matka kohti Raision turnausta alkoi. Hetken kuului pientä puheensorinaa, kunnes yksi ääni kysyi: "Voitaisiinko me ruveta nukkumaan?" Näin auto hiljeni ja Parkanossa vain me aikuiset kävimme aamukahvilla.Matka jatkui hiljaisuudessa ja vähän ennen Huittisten Härkäpakaria klo 8.45 tytöt heräteltiin aamupalalle.Tästä oli enää  tunnin matka pelipaikalle, joka oli Raision ammattikoulu.

Eka pelin saimme tuomaroida ja sulatella aamupalaa.Sitten alkoi peli Pyhäselän Urheilijoita vastaan, joka voitettiin puhtaasti 2-0. Peli oli hienoa katseltavaa sillä tytöt tekivät minimaalisen vähän omia virheitä,syöttövirheitä ei tullut juuri yhtään ja nostot nousi hyvin passarille.Pelin jälkeen kävimme syömässä.

Seuraavassa pelissä tuli vastaan Joensuun Prihat. Peli alkoi huonommin kuin eka ja varsinkin tuomarin kummalliset käsittelyvirhetuomiot ensimmäisessä erässä, joita meille tuli 4 peräkanaa, antoi Joensuulle etulyönti aseman. Siitä huolimatta tytöt pelasivat ihan hyvin ja toisen eränkin olisimme voineet voittaa, jos rajatuomarit olisivat oleet hereillä, taas tuli 2 perättäistä virhettä, selvät ylipallot tuomittiin sisälle.Tässäkin erässä tuomari näki 2 käsittelyvirhettä.Hävisimme pelin 2-0.Kolmannessa pelissä saimme vastaamme Raision Loimun ja onneksi aikuisen tuomarin.Eka erä alkoi omien virheiden saattelemana ja hävisimme sen tiukasti 24-26.Toinen ja kolmas erä olikin meidän, emme päästäneet vastustajaa 3 pinnaa lähemmäksi joten voitto 2-1.Pelin hienointa antia oli Bettiinan ja Jaanan juonima täydellinen paterihyökkäys joka yllätti vastustajan täysin.
(Kummallista ettei tässä pelissä vihelletty käsittelyvirheitä?)

Ei muutakuin kamat kasaan ja pienen Turku kierroksen jälkeen kotimatkalle. Lunta pyrytti aika-ajoin, mutta muuten oli hyvä keli ajaa. Kotona olimme klo 23.30.Tästä on hyvä jatkaa kun ekat SM pisteet on saatu.

Seuraava turnaus onkin jo 21.1 Kurikassa. Siellä onkin sitten 4 peliä. Tervetuloa katsomaan!