C-93 pojilla mainio alku SM-sarjaan Loimaalla

14.1.2008

Lauantaina pelattiin Loimaalla Jymyläisille Poweri kävijöille tutussa Hirvihovi –hallissa. Matka perjantaina, uimahallikeikka Vesihovissa ja majoittuminen kansanopistolla antoivat hyvät lähtökohdat otteluille. Pojat kiittivät komeasti – 3 peliä, 3 voittoa.

Keimolan Kaikua vastaan aloitettiin peruskokoonpanolla – haluttiin tuntuma saliin ja hyvä fiilis porukalle. Ottelun edetessä oli mahdollisuus antaa koko joukkueelle peliaikaa. Kävipä kentällä Maukkakin, jolle koutsi ei ollut löytänyt muuta hoitopaikkaa. Voitto kotiin 2-0.

Toisessa ottelussa Vilppulan Tähden pojat eivät tainneet itse oikein uskoa omaan pelaamiseensa. Joukkueella oli kyllä ihan komean kokoinen hakkuri, mutta vastaanotto vaatii pojilta vielä lisää rohkeutta ja halua asettua pallon kulkureitille. Pitkät syöttöputket aiheuttivat erikoisen ongelman, oli vaikea saada kaikille peliaikaa kun kenttä ei kiertänyt. 2 pistettä kotiin.

Päivän päätteeksi oli säästynyt kovin koetus kotijoukkue Loimaan Jankkoa vastaan. Jankon tappioton putki oli komea, kun Lounaan AM kullan lisäksi joukkue voitti Loppiaisena Baltic Sea –turnauksen tappiottomalla pelillä . Jankko aloitti ottelun kovalla sykkeellä ja johti erää jo 14-5. Jymyn poikien mielet kuitenkin rauhoittuivat ja vähitellen alettiin päästä peliin mukaan – kavennettuamme tilanteeksi 20-17 piti jo kotijoukkueenkin ottaa aikalisä. Jankko oli terävämpi erän lopussa ja vei erän.

Toisessa erässä Jankon voitettua 2 pallorallia, kääntyi peli jymylle ja jymy kasvatti eroaan tasaisesti koko erän ajan. Erä Jymylle 25-16. Kolmannen erän alku oli toisinto edellisestä – ensin 2 omaa virhettä ja sitten peliin mukaan. Tilanteessa 6-5 Tommille tappotorjunta ja piste. Seuraavan pallon Late haki upealla tiikerillä peliin – pitkä pallo päättyi lopulta Loimaan poikien  tekniseen virheeseen. Heti perään vastustajalle 2 hyökkäysvirhettä ja tilanne oli 10-5. Jankon aikalisä auttoi ja poikien hetkeksi herpaantuessa  tilanne oli 10-10. Erän lopussa Jankko teki enää yhden oman pisteen, mutta Tommin pateri - Villen tappotorjunta, ässäsyöttö ja huippupassi Tuomakselle, joka jymäytti pallon puolustavan pelaajan jalan kautta 3 kerrokseen päättäen ottelun 2-1 Nurmolaisille.

Huomionarvoista on, että kaikkien poikien taidot riittävät näihin peleihin. Kaikki saavat siten näyttää taitojaan kentällä – ja seuraava turnaushan on 2.2. täällä Nurmossa.