Naisille tappio ja voitto

25.12.2008

Nurmon Jymyn naiset hävisivät Vilppulassa 14.12.08 Tähdelle suoraan 3-0 (25-23, 25-11, 25-22). Kotipelistä Muuramen Lentopalloa vastaan tuli puhdas 3-0 (25-19, 25-22, 25-19) voitto 21.12.08.

VILPPULAN TÄHTI – NJ (25-23, 25-11, 25-22)

Peli meille niin tavanomainen, ajatellen koko kauden pelejä. Alussa ei meinattu saada millään onnistumisia ja sitten kun niitä tulee erä jo ehtii loppua. Eka erässä tehtiin paljon virheitä omassa hyökkäyksessä ja näinhän pelejä ei voi voittaa. Toinen erä tuskaista. Palloa ei saatu kunnolla ylös ja jos nousikin ,paasattiinn sitä verkkonauhaan ja takaseinään. Yksi alue joka ei ollenkaan toiminut oli torjunta. Vilppulan pelaajat saivat iskettyä palloa meidän selvästi pidemmän torjunnan käsistä eturessuun ja siitä pallo ei enää nouse pelattavaksi.

Kolmas erä taisteltiin tasaisesti. Kun peli on tasaista , jokainen tuomaritulkintakin on tärkeä. Tämä erä hävittiin 3-0 ja samalla koko peli samoin pistein.

Oli onnistumisia ja heikkoja hetkiä. Kaikki on mentävä joukkueena läpi ja jos hävitään kukaan joukkueen pelaajista ei ole onnistunut riittävän hyvin. Myöskään ei hävitä yhden pelaajan virheillä.

Tämä peli nollattiin jo ennen kuin kotimatka alkasi. Seuraavaan peliin voitto mielessä.

K.T.

NJ – MUURAMEN LENTOPALLO (25-19, 25-22,25-19)

Peli lähti poikkeuksellisesti, meidän hallinnassa. Paljon on joukkueen kanssa käyty läpi peli-ilon löytymisestä heikkoinakin hetkinä.Mielestäni nyt sitä oli läpi ottelun.

Eka erä meille selvästi. Se ansaittiin hyvällä nostopelillä ja siitä seuranneella hyvällä hyökkäyspelillä.Toinen erä samoissa merkeissä, josta johtuen vaihtopelaajille ei tullut paljon peliaikaa. Kolmas erä meidän selvässä johdossa koko ajan, joskin loppuerästä Vilppulan riskisyöttöjen takia tehttiin yksi taktinen vaihto.

Joka erässä kokeiltiin meidän joukkueen , hyvin koko kauden treenanneen , 2-passarin käyttöä.

Se toimikin ihan kivasti, saatiin Riikka hyökkääjäksi 4-paikalla. Tätä vaihtoa tullaan vielä näkemään tämänkin kauden aikana. Yleispelaajat Maria ja Kaisa pelasivat hyvän nostopelin ja hyökkäyskin toimi.Tehtiin pitkästä aikaa paljon pisteitä omalla hyökkäyksellä.

Piritan nosto- ja puolustuspelaamista oli kiva katsoa ja siinä oli tekemisen meininkiä.

Koko joukkueen voi nostaa esille hyvistä suorituksista ja tämä oli tärkeä voitto kevään pelejä ajatellen.

K.T.

Naisten sivut