A-tyttöjen turnaus pelattiin Eurassa 29.1.2011

18.2.2011

Nurmon Jymyn A-tyttöjen 3-joukkueen pelit SM-sarjan pelit jatkuivat Eurassa.

Ensimmäisessä ottelussa vastassa oli LP Kangasala. Pelattiin molemmin puolin hyvää lentopalloa. Syötöllä ei kovin paljon voi saada aikaan, kun on lyhyt syöttötila. Vastaanotto toimi hyvin ja Jaana oli passipelissä luova. Pelattiin joukkueena hyvät erät mutta jouduttiin taipumaan erin 2-0 (25-21, 25-21).

Toisessa pelissä vastassa Pieksämäen Tsemppi. Edelleen pelattiin täysin omalla tasollamme ja tulostakin syntyi. Molemmilta joukkueilta löytyi hyökkäystehoja ja tehoja puolustuspeliin. Voisi sanoa, että meidän joukkueen 1-sarjatreenitausta tuli tässä esille ja voitto ansaittiin. Peli meille 2-0 (25-19, 25-23). Olimme lohkomme kakkosia ja seuraavaan peliin vastustajaksi toisen lohkon kolmonen Rovaniemen 2-joukkue.

Otteissa oli havaittavissa pientä hermoilua, koska tämän ottelun voittaja oli varmaan jatkossa SM-sarjassa. Ennen kaikkea WoVo taisteli hienosti ja pelasi ennakkoluulotonta peliä, vaikka meillä mielestäni oli hienoinen ylivoima taitotasossa. Tässä pelissä meidän keskihyökkäys alkoi tulla paremmin esille ja se oli yksi voiton avain. Annika päätti onnistuneesti monta ”satasen” hyökkäystä. Nostossa vähän hermoiltiin mutta lopuksi peli klaarattiin kotiin. Peli meille 2-1 (25-21, 29-31, 15-12).

Viimeisessä pelissä ratkottiin turnauksen sijat 3-4 ja meitä vastaan tuli uudelleen Pieksämäki. Pieksämäki oli onnellinen saavutettuaan jatkopaikan ja paras tsemppi heidän pelistään puuttui. Melko heikollakin esityksellä (joskaan mitään paineita ei enää ollut) voitettiin peli helposti. Peli meille 2-0 (25-17, 25-12). Tällä kertaa joukkueessa pelasivat Riikka, Piia, Jaana, Sonya, Annu, Annika ja Mira.

Seuraava SM-sarjan turnaus pelataan kaksinkertaisena. Joukkueet Woman Volley 1, Oulunsalon Vasama, Nurmon Jymy 3, Lapuan Virkiä ja Pihtiputaan Ploki.

Ensimmäinen turnaus Lapuan urheilutalolla La 26.2.2011 alkaen klo 11.00.

Toinen turnaus Oulunsalossa 26.3.2011.

Kolme parasta joukkuetta jatkaa SM-lopputurnaukseen 16-17.4-2011.

K.T.