Jymyn B-tytöt voittivat superfinaalista Kultaa!

29.4.2013

Sunnuntaina pelattiin Varkauden isännöimänä B-tyttöjen superfinaali. Mukaan turnaukseen oli selvinnyt jokaisen alueen supersarjan voittaja; pohjoista edusti Sotkamon Jymy, itää järjestävä seura Varkauden NMKY, etelää Blues Volley, lounasta Eura ja me länttä. Matkaan lähdettiin jo lauantaina päivällä ja yövyimme Hotelli Joutsenkulmassa. Näin varmistettiin tytöille hyvät yöunet. Aamupalan jälkeen tyttöjen matka liikuntatalolle sujui mukavasti kävellen valmentajan komennuksesta. Matkaa ei ollut kuin n. kilometri sopivasti, tytöt hereille heti ekaan peliin. Turnaus pelattiin yksinkertaisena sarjana. Ensimmäinen ottelu Blues Volleyta vastaan oli helpohko tytöt pelasi hyvin ja voitto 2-0 oli plakkarissa. Sama jatkui toisessa ottelussa Sotkamoa vastaan helposti 2-0. Kolmas peli oli sitten se "finaalipeli" vastassa isäntäseura Varkaus ja ensimmäinen erä todella tasaista vääntöä ja hyviä suorituksia molemmin puolin. Tiukasti tytöt taisteli jatkopalloilla erävoiton, erä 29-27, toinen erä oli jo huomattavasti helpompaa, taisi Varkauden tyttöjen selkäranka taittua ekan erän häviön myötä. Peli meille 2-0. Tämän jälkeen huutosakin, allekirjoittanut, Paula ja Tarja, ääni oli tipotiessään. No, kahvilla siitä selvittiin ja taas ääni kulki viimeiseen ratkaisevaan peliin. Matematiikka näytti, että yksi erä Euralta meille riittää viemään koko potin. Peli lähti rullaamaan hyvin ja tytöille ei yksi erä riittänyt vaan päättivät senkin pelin 2-0 voittoon. Matkaan tarvittiin apuja C-tytöistä, kun omat ei ehtineet pelaamaan. Kiitos Sussulle ja Emmille mukanaolosta!
Mukana pelaamassa oli Henna Kangas, Jenni Rintala, Anni Kuokka, Maiju Kangas, Neea Huhtala, Sofia Norrbacka, Roosa Koskinen, Susanna Peltola ja Emmi Riikilä. Joukkueen pv Piia Kangas, av Kimmo Huhtala sekä jojo Sari Kangas.
Eikös se niin ole että huipulta on hyvä lopettaa, tähän päättyy minun kauteni jymyläisessä lentopallossa 10 vuotta näiden tyttöjen kanssa ja muutama lisää –93:sten kanssa. Kaikkea on mahtunut mukaan tyyntä ja myrskyä: tyttöjen kanssa on kuitenkin aina ollut mukava tehdä töitä!
-sari kangas