Jymyn kotitaika kestää edelleen - komea voitto Mestosta!

18.1.2015

Kari Tuomela kehui vahvaa Jemina Laitilan sisääntuloa vaihtopenkiltä. Jymyn voittoputki on nyt kahdeksan ottelun mittainen.

Nurmon Jymyn naisten 1-sarjajoukkueen kotitaika pitää edelleen. Tiukka voitto ylemmän jatkosarjan kotipelissä tuli Jymyn hyvällä syöttöpelillä. Mesto kaatui erin 3-2 (20-25, 25-15, 25-16, 21-25, 15-9).

Jymy jatkaa voittoputkessa naisten 1-sarjassa: putki on nyt kahdeksan ottelun mittainen. Myös kotitaika on pitänyt läpi kauden Nurmohallissa. Joukkue etenee hyvässä vauhdissa tavoitetta, liigakarsintoja, kohti.

- Näytimme, että voimme voittaa kenet tahansa kotihallissa ja totta kai myös hävitä. Joukkueemme ei ole pelaajamäärältään kovin suuri (10 pelaajaa), mutta tänään paljastui sen laajuus. Jemina Laitilan sisääntulo toisessa erässä oli hyvä, ja hän pelasi mainion ottelun, Jymyn käskijä Kari Tuomela mietiskeli ottelun tauottua.

Jymy syötti erävoitot itselleen

Lentopallon perusprinsiippi on, että otteluita ratkotaan syöttönurkkauksessa ja vastaanottopelissä. Myös molempien joukkueiden päävalmentajat veikkasivat syöttö-vastaanottopelin ratkaisevan ottelun, ja näin myös tapahtui.

Avauserässä Meston hyökkäyspeli oli virheetöntä Emilia Kuupon ja Jenni Tuovilan johdolla. Jymyn vaivana olivat lukuiset hyökkäysvirheet. Ainoastaan syöttönurkkauksessa Julia Niemen otteet olivat positiivista katseltavaa. Erä vieraille pistein 20-25.

Toisessa erässä Jemina Laitila asteli kentälle yleispelaajaksi, ja Jymy löysi uuden vaihteen peliinsä. Syöttöpeli paheni ja ässäsyöttöjä alkoi tulla niin Julia Niemen, Jemina Laitilan kuin myös Sara Niemen toimesta. Tamperelaisten avauserässä esittämä vahva hyökkäyspeli hyytyi vastaanottopelin heikentyessä Jymyn syöttöpommituksessa. Erä Jymylle pistein 25–15. Myös kolmas erä ratkesi pitkälti Jymyn onnistuneisiin syöttöputkiin pistein 25-16 Jymylle.

Ottelun neljännessä erässä Mesto sai hyökkäyspeliinsä lisää virtaa. Lisäksi tamperelaistorjunta otti lukuisia pisteitä Jymyn hyökkääjistä. Erä 21-25 Mestolle.

Päätöserässä kotijoukkue löysi syöttövireensä jälleen, mikä loi eväät erä- ja otteluvoittoon. Passari Julia Niemen syöttöputki iski lopullisen niitin erävoittoon pistein 15-9. Jymylle näin makea kotivoitto vierailija Mestosta.

Valmentajien kommentit

Meston päävalmentaja Jani Huurne:

- Molemmin puolin vastaanottopelissä oli ongelmia ajoittain. Tiedettiin, että Jymy syöttää rohkeasti ja hyvin kotisalissaan. Jemina Laitilan ja Julia Niemen muutamat syötöt toivat tarvittavat erävoitot kotijoukkueelle.

- Aika ajoin pelimme oli hyvää suorittamista. Molemmilla joukkueilla on keskiarvopelin suorittamisessa petraamista. Pisteeseen olen tyytyväinen, se on enemmän kuin viime viikolla (0-3 tappio). Tarvitsemme ratkaisupaikoissa lisää rohkeutta.

Nurmon Jymyn päävalmentaja Kari Tuomela:

- Keskipelaajamme olivat syöttö- ja torjuntapelissä mielestäni tänään tamperelaisten keskitorjujia edellä. Syöttöpelillä loimme mahdollisuudet voittoon. Maja Potpara oli ratkaisupaikoissa tärkeä lenkki, vaikka hänellä ei muuten ollut tänään paras päivä. Kokenut pelaaja kaivaa ratkaisuhetkillä parhaimmat puolensa esiin.

- Mesto syötti paljon liberollemme (Pauliina Vilppola), mutta hänen vastaanottopelinsä oli hyvää. Onnistuimme kohdistamaan hyvin syötöt haluamillemme pelaajille vastustajasta.

Palkitut

- Passari Julia Niemi, Nurmon Jymy

- Yleispelaaja Jenni Tuovila, Mesto Tampere

Sarjatilanne

- Sarjataulukko linkin kautta: http://lentopallo.torneopal.fi/taso/sarja.php?turnaus=vb2014a&sarja=N1&lohko=3

Seuraavat ottelut

24.-25.1. HEL Volley - Jymy, PuWo - Jymy
1.2. Nice Team - Jymy

Otteluiden kulkua ja lopputulokset voit kätevästi katsoa Yle:n teksti-tv:n sivulta 240.

Seuraavat kotiottelut

La 7.2. klo 16:00 Jymy – HEL Volley, Helsinki
Su 8.2. klo 19:00 Jymy – LP Vampula 2, Huittinen

Sarjakärki HEL Volleyn tavoitteena on liiganousu tällä kaudella. Vampula on mestaruusliigajoukkue LP Vampulan kakkosjoukkue, jossa pelaa useita viime kaudella Vampulan 1-sarjasta pääsarjaan nostaneen joukkueen pelaajia ja Euran liigajoukkueesta täksi kaudeksi Huittisiin siirtyneitä.