Jymylle upea vierasvoitto Joensuusta

2.2.2015

Jymyn seuraavat tuplaviikonlopun kotiottelut ovat äärimmäisen tärkeitä. Sunnuntaina pisteet otettiin Joensuusta.

Nurmon Jymyn naisten 1-sarjajoukkue palasi voittojen tielle 1-sarjassa ottamalla upean 1-3 vierasvoiton Nice Teamista Joensuussa. Täysien sarjapisteiden myötä Jymy taistelee ylemmän jatkosarjan kolmospaikasta. Seuraavat kaksi viikonloppua (7.-8.1. ja 14.–15.1.) Jymy viettää kotitantereella tuplapelien merkeissä.

Taistelu ylemmän jatkosarjan kolmospaikasta jatkuu mielenkiintoisena. Jymy nosti osakkeitaan sunnuntaina voittamalla vieraskentällä Nice Teamin. Vielä syyskaudella Nice Team piti pintansa kotisalissaan Jymyä vastaan, mutta nyt Jymy onnistui viemään tärkeät pisteet 1-3 (25-25-22, 20-25, 18-25, 25-27) -vierasvoiton myötä Joensuusta.

Avauserän tasainen vääntö kääntyi lopulta kotijoukkueelle Jymyn nostopelin takeltelun jälkeen. Muissa erissä Jymyllä oli käynnistymisvaikeuksia, mutta kun kone käynnistyi, erät menivät jymyläisten tahtiin. Jymy onnistui laajalla rintamalla ja vaihtopenkin pelaajisto onnistui kentälletuloissaan. Hakkuri Maja Potpara oli tuttuun tapaan vahva hyökkäyspelissä. Myös Jymyn syöttöpeli kohentui ottelun edetessä, mikä edesauttoi torjunta-puolustuspelin onnistumisessa.

Kärkitaisto heräsi henkiin

Sarjatilanne on mielenkiintoinen, vaikka eroja on jonkin verran syntynyt joukkueiden välille. HEL Volley ja Puijo olivat ennen viikonlopun pelejä selkeällä karkumatkalla kärjessä, mutta Meston voitto Puijosta nosti tampereleisten osakkeita nousta uhkaamaan näitä kahta joukkuetta. Jymy taas kärkkyy 2 pistettä kolmantena olevaa Mestoa jäljessä. Täten mahdollisuudet kolmen kärkeen ovat edelleen täysin realistiset nurmolaisilla.

Seuraava kotiotteluviikonloppu näyttää suuntaa, miten Jymyn taistelun käy ylemmän jatkosarjan kolmospaikasta. Kotitaika on hurja nurmolaisilla, ja jos se pitää loppuun asti, niin Jymy nousee sarjataulukossa varmasti terävimpään kärkeen. Iskuetäisyys on hyvä kärkikamppailuihin.

Sarjakärki HEL Volley ja liigajoukkue LP Vampulan farmijoukkue LP Vampula 2 saapuvat kokeilemaan Jymyn kotitaian pitävyyttä ensi viikonloppuna. Tällöin tarvitaan kotiyleisön tukea.

Otteluraportti Nice-Jymy-ottelusta on luettavissa myöhemmin pelaajien kirjoittamana laajemmin naisten sivustolta.

Sarjatilanne päivitetty juttuun 3.2.

Seuraavat kotiottelut

La 7.2. klo 16:00 Jymy – HEL Volley, Helsinki