Jymyn finaaliunelma murskaksi lisäerässä

8.3.2015

Jymy taisteli tiukasti, mutta taipui lopulta Helsingille välieräsarjassa lisäerän mennessä pääkaupunkiseudulle pistein 15-7.

Jymyn naiset tippuivat 1-sarjan finaaleista, kun Helsinki Volley otti kotivoiton erin 3-2 Jymystä ja vei lisäerän nimiinsä pistein 15-7. Jymyn kausi päättyi välieriin, mikä sekin on seurahistorian paras sijoitus.

Eilisen voittoisan (3-0) Helsinki Volleyta vastaan pelatun välieräkamppailun jälkeen Jymy suuntasi helsinkiläisten kotikentälle. Panokset olivat selvät: otteluvoitolla Jymy etenisi 1-sarjan finaaleihin ja tappiolla pelattaisiin lisäerä 15 pisteeseen.

Ottelun avauserät mentiin helsinkiläistahdissa pistein 25-21 ja 25-19. Jymy heräsi pitkän erätauon jälkeen takaisin peliin mukaan ottaen upeasti seuraavat erät nimiinsä lukemin 25-27 ja 20-25. Viides erä oli trilleri. Jymyläiset johtivat erää jo lukemin 1-9, mutta pelivire herpaantui yllättäen ja otteluvoitto karkasi käsistä. Erä jatkopalloilla Helsinki Volleylle pistein 16-14.

Helsinkiläisten voittaessa varsinaisen ottelun, lisäerä finaalipaikan ratkaisusta pelattiin oitis ottelun päätteeksi. Siinä kotijoukkue oli Nurmoa vahvempi vieden voiton pistein 15-7. Täten Helsinki Volley finaaleihin, joissa se kohtaa Meston Tampereelta, joka voitti Puijon toistamiseen sunnuntaina.

Jymyn naisten upea kausi päättyi karvaasti aivan finaalipelien kalkkiviivoilla. Kuuden erän taistelu sunnuntaina ei tuonut kaivattua tulosta, mutta kokonaisuudessaan kausi on sujunut mainiosti Jymyn naisilta.

Finaalipaikan menetys kismittää tällä hetkellä varmasti, mutta lähtökohdat ensi kautta ajatellen ja Liiga16-tavoitetta silmällä pitäen ovat hyvät. Jokainen pelaaja, niin nuori kuin kokenut, otti tällä kaudella harppauksia eteenpäin. Tästä on hyvä ponnistaa ensi kauteen.