C-pojat maailmalla

17.3.2015

C-01 pojat  SM-välieräpaikan metsästyksessä Kiteellä

C-poikien viime viikonlopun turnaus toi taas yhden uuden paikkakunnan joukkueen ’täällä on jo vierailtu’-karttaan. Viimeinen runkosarjan turnaus pelattiin Karjalassa Kiteellä, jonne ajomatkaa navigaattori näytti vähän reilumman siivun. Kyseessä oli D-poolin turnaus josta kaksi parasta joukkuetta pääsi SM-välieriin kahden muun joukkueen jäädessä pelaamaan valtakunnan sijoista 21 eteenpäin. Vastustajina meillä oli kaksi tuntematonta joukkuetta eli Kiteen Urheilijat sekä NaPa 2 ja kerran jo kohdattu KempeLe 2.

Matkaan lähdettiin perjantaina hyvissä ajoin Härmän Liikenteen komialla kyydillä. Hemu napattiin kyytiin Saarijärven kulmilta ja siitä sitten illaksi Kiteelle. Iltarientoja ei enää pidetty vaan painettiin päät tyynyyn ajoissa ja valmistauduttiin seuraavan päivän turnaukseen.

Lauantaina aamulenkin jälkeen saavuimme ajoissa pelipaikalle Kiteen Urheiluhallille jossa odottikin todella komea pelipaikka: ’kolmen lohkon’ halliin oli rakennettu yksi pelikenttä keskelle salia ja turnaukseen päästiin pelaamaan kv-malliin isolla kentällä. Loistavat puitteet tärkeälle päivälle.

Hyvien alkuverrojen jälkeen vastaan asettui kotijoukkue KiteenUrheilijat. Joukkueemme vahva latinki näkyi jo ensimmäisistä palloista ja pystyimme pitämään ’oman pelin’ kasassa koko ottelun ajan. Tuloksena melko selvä voitto 2-0 (25-11, 25-15) hyvällä pelillä : omia virheitä ei tullut kuin muutamia, torjuntoja peliin kertyi 7 kappaletta, nostoprosentti hipoi 70% ja hyökkäyspäässä oli koko ajan järki mukana ja suoria hyökkäysvirheitä ei tehty kuin muutama. Pelattiin juuri niin kuin oli sovittu ja sekös valmennuksen mieltä lämmitti.

Toisena otteluna vastassa oli KempeLe 2 joka oli meille tuttu vastus jo aiemmasta kotiturnauksesta. Peli kulki hyvin etenkin ensimmäisessä erässä. Tasaista hyvää pelaamista läpi pelin, virheiden määrä alkoi tosin kasvaa pelin edetessä mutta silti tilanne oli koko ajan hanskassa. Voitto 2-0 (25-13, 25-13).

Päivän viimeisenä vastustajana oli NaPa2. Panosta riitti vielä viimeiseen peliinkin vaikka SM-välieräpaikka oli jo varmistettu. Lohkon voittaja pääsisi hivenen houkuttelevampaan lohkoon välieriin kuin toiseksi tullut. Ottelu oli tähän liittyen ratkaisupeli koska kummallakin joukkueella oli alla kaksi voittoa. Pelin ensimmäinen erä oli tähän mennessä pelaamistamme eristä kauden parhaimpia : hyvällä syötöllä saatiin NaPa hyökkäämään juuri sieltä mistä haluttiinkin ja loppu olikin sitten torjunta-puolustuksen riemuvoittoa hyvillä jatkohyökkäyksillä höystettynä. Toisessa erässä hyvän olon tunne hiipi puseroon ja epätarkkuutta niin syöttöön, puolustukseen kuin hyökkäämiseenkin alkoi tulla ja NaPa päästettiin hetkellisesti peliin mukaan. Kuskin paikkaa ei kuitenkaan luovutettu vaan erä vietiin ’rutistaen’. Lopputulos 2-0 (25-10, 25-18) Jymylle tiesi lohkovoittoa ja pääsyä SM-finaaleihin.

Päivän yhteenvetona voidaan todeta, että kolme erää (kuudesta) pelattiin juuri niin kuin on harjoiteltu ja kuinka pelin pitää kulkeakin. Kolme muuta erää pystyttiin omien virheiden määrä pitämään maltillisena ja pelaamaan tilanteeseen riittävää peruspeliä.

Paluumatka olikin mukavaa matkustamista. Netistä seurailtiin muiden lohkojen tulosten kehittymistä ja hahmoteltiin tulevia välierävastustajia. Puolen yön maissa kun oltiin Nurmon Liikkarilla niin silloin alkoi välierälohkotkin jo olemaan selvillä. 11.4. jatketaan sitten KeiKa1n, Lempäälän Jyryn ja PuWon kanssa taistelua SM-finaalipaikoista.