Nurmon Jymyn -00 tyttöjen välierämatka Lietoon

13.4.2015

Nurmon Jymyn -00 tyttöjen välierä matka Lietoon alkoi perjantaina 14 ja bussi täyttyi 12 tytöstä ja valmentajista, -00 tyttöjen avuksi olimme saaneet kolme nuorempaa tyttöä -01 joukkueesta, tytöt ovat tulleet tutuksi joukkueelle harjoituksista jossa ovat käyneet kerran viikossa....  Tuttu ja turvallinen Bussi matka Kaatajan Pentin kyydisssä alkoi normaalia rauhallisemmin, sillä normaalia laulua ei kuulunut heti alkuunsa ja monta loistavaa kuvaa saatiin kouluviikon väsyttämistä neideistä. Onneksi matkan aikana saatiin kuulla kuitenkin jälleen joukkueen laulamista edes jollain tasolla, mutta se odotti vielä kunnon raikumista.

Matkalla parin pikaisen pysähdyksen jälkeen koitti Turku, matka jatkui vielä hetken matkaa ja aurinkoinen Ruissalo toivotti joukkueen tervetulleeksi Ruissalon kylpylään,   Laukut kantoon ja hotellin aulaan, näyttävä sisääntulo on aina paikallaan ja sen järjesti tällä kertaa allekirjoittanut - sirpaleet tuottavat onnea :), liekö rollaattori ralli häirinnyt..... Siivoja onneksi tuli hotellin puolesta. Ensimmäisenä pikaisesti mikron lämmittämää roiskeläppää (Kiitos Pasille) ja kohti kylpylän altaita. Keski-ikä allasosastolla laski vähintään puolella kun tytöt pääsivät pulahtamaan altaisiin. 3 rohkeinta tyttöä uskalis tulla valmentajan perässä heittämään talviturkkia mereen.....kiirus kyllä tuli kaikille takaisin lämpimään veteen :) kylpemisen jälkeen jatkoimme gurmee iltapala annoksilla kohti uni maailmaa.

Herääminen aurinkoiseen aamuun aivan tyynen meren ääressä oli selvästi hyvä alku tulevalle päivälle "tästä tulee hyvä päivä".... Aamupala oli runsas ja hyvillä mielin pääsimme matkaan.... Raision kirkko sai toimia tällä kertaa kuvaus kohteena - tullut tavaksi pelireissuilla. Saavuimme Nousiaisen koululle juuri aloituspalaverin alkuun ja pääsimme seuraamaan turnauksen ensimmäistä ottelua Lieto-Valepa. Jännitys alkoi selvästi hiipimään pintaan.... keskittyminen väkieräturnaukseen oli saavuttamassa päätöksen. Lieto voitti Valepan 2-0 ja oli meidän vuoro saada turnaus käyntiin, vastaan asettui Orpo jonka olimme kohdanneet kaudella kerran kotiturnauksessa, jossa Orpo poistui voittajana kentältä. Ensimmäinen erä tuskaisaa ja pallo tuntui polttelevan sekä syötössä sekä vastaanotossa, erä orpolle selvästi 14-25. Pelin kuva oli nyt selvä, jos haluamme finaali turnaukseen on tapahduttava herääminen. Toinen erä olikin aivan toisen joukkeen taistelua ja oma peli alkoi löytymään, oli selvää että ottelu ratkaistaan kolmannessa erässä. Toinen erä meille 25-20... Kolmas erä alkoi loistavasti, syöttö oli tarkkaa ja tehokasta.... Erän lopussa vastustaja kuitenkin alkoi lähestymään, mutta onneksi erä päättyi 15-12....tuuletus alkoi....eka voitto 2-1.

Pikainen tankkaus ja seuraamaan seuraavaa peliä Orpo-Valepa... Orpo otti siitä selkeän 2-0 voiton. Meillä seuraavana vuorossa Lieto ja selvää oli että voittaja olisi lähellä finaalipaikkaa.... 4. kohtaaminen ei tuonnut muutosta aikaisempiin kohtaamisiin ja Lieto vei 2-0 voiton (17-25, 17-25), pelistä puuttui iloisuus ja se näkyi taistelu palloissa - Lieto pelasi varmasti ja vähillä virheillä.... Seuraava peli oli samantien joten isompia itsensä keräämisiä ei ehditty tekemään. Valepan pelin merkitys oli kuitenkin selvä vain voitolla pysyisi mahdollisuus yltää finaali turnaukseen.... Ensimmäinen erä oli selkeästi meidän 25-16 ja pelissä oli jälleen hurmosta, toinen erä jatkui siitä mihin ensimmäinen päättyi, johto jatkui erän lopulle saakka, kunnes vastustajan syöttäjä oli päättänyt ettei peli ollut vielä ohi 23-18 tilanne kääntyi 23-24 tilanteeseen, aikalisät ja useat vaihdot eivät horjuttaneet syöttöä, mutta eräpallotilanteessa onnistuimme samaan syöttöputken poikki....tuulettaa jälleen sai niin että sali raikasi 26-24. Nyt olimme tehneet lähes kaiken voitavan, ainoastaan katsomossa Liedon kannustaminen Orpoa vastaan oli se mitä pystyimme tekemään, sillä jos Lieto voittaisi Orpon niin se varmistaisi meille paikan maan 12 parhaan joukkueen mukaan Kuortaneen finaaleihin. Katsomossa jännitettiin loppuun saakka ja kun Lieto voitti 2-0 oli jälleen aika tuulettaa - kuortane kutsuu parin viikon päästä :))))

Kotimatkaa tehdessä laulu on raikunut ja sokeritasapaino on varmistettu.... Tästä alkaa valmistautuminen Tyttöjen ansaitsemaan Finaaliin!!!!! HYVÄ ME!!!!!!

Toro...