Jymy-Kuutosten sunnuntain vastustajan tekemää analyysiä joukkueista

10.10.2015

Jymy-Kuutoset - LeKi sunnuntaina klo 18:00 Nurmohallilla

LeKin vastutaja analyysiä http://www.leki.fi/jaostot/lentopallo/miehet/?x254531=420579

"Nurmon Jymy-Kuutoset: Nuoruuden innolla ja pohjalaisella sisulla
Jymy-Kuutoset – LeKi su 11.10. , LeKi – Jymy-Kuutoset la 21.11.

Etelä-Pohjanmaa edustuslentopallo on hakenut suuntaansa viime vuodet, kun Seinäjoen Kuutoset ei vastoin odotuksia ole päässyt kolkuttelemaan liigan portteja. Täksi kaudeksi Kuutoset löi hyntteet yhteen yhden koko maankin mittakaavassa suurimman ja kauneimman junioriseuran eli Nurmon Jymyn kanssa ja näin syntyi tuore tuttavuus: Jymy-Kuutoset.

Jymy-Kuutosten nimilistasta löytyy 12 nimeä + kaksi Kokkolan farmimiestä.  Juniorimaajoukkueista tuttuja nimiä on mukana sekä Kuortaneen lentisakatemian läpikäyneitä tekniikkakoneitakin. Porukkaa ryydittää muutama kokenut konkari ja pääkokkina mausteensa Balkanilta tuo mielenkiintoinen valmentajatuttavuus Slobodan Krljic. Nurmo on myös Kokkolan Tiikereiden farmiseura eli Keski-Pohjanmaa saattaa hyvinkin auttaa eteläistä maakuntaa.

Harjoitusotteluiden kaiut kertovat nurmolaisten pelaavan uhrautuvaa ja liikkuvaa puolustuspeliä sekä rohkeaa hyökkäyspeliä. Kun tietää, että pohjalaiset osaavat kannustaa omiaan ja kuittailla vastustajille sopivan kirpeästi, on Nurmosta pisteet kovassa sakille kuin sakille.

Seuraa näitä tähtiä
Tuomas Ruuska
:  Nuoren nurmolaistiimin isä- ja johtohahmo, Lähentelee ikämiessarjaikää, mutta kuuden kauden liigakokemus muun muassa Muuramesta ja Vaasasta tekee yleispelaajan ja hakkurin tontilla viihtyvästä Ruuskasta edelleen kiinnostavan pelaajan. Vaikeilla hetkillä passilla lienee yksi suunta: Ruuskalle!
Matti Toivola: kaksikymppinen passari on tuttu näky nuorisomaajoukkueissa, joissa hän on ollut usein pelaavassa roolissa. Itsevarma tyyppi, joka tekee rohkeita ratkaisuja ja uskaltaa ottaa tuomariratkaisuihinkin kantaa. Tulevaisuuden suomalaisen passitaivaan kiintotähti?"