M2-joukkueelle ekat sarjapisteet!

1.11.2015

Jymyn miesten 2-sarjajoukkue voitti Vaasan Kiiston 3-1.

Ensimmäiset sarjapisteet M2-joukkueelle tällä kaudella!

JymyLentiksen tapahtumalistauksesa tämän pelin kohdalla mainittiin, että "..0 pistettä ja 0 erävoittoa kummallakin, joten siihen ainakin tulee muutos!" Se ei täysin pitänyt paikkansa, vaan Kiisto oli Pyhäinpäivän pelireissullaan Ylivieskassa saanut VieWo:lta yhden erän. Ja oli lähellä toisessakin erässä eli ensimmäinen sarjapistekin oli lähellä. VieWo oli aikaisemmin voittanut Jymyn suoraan 3:ssa erässä. Näistä jännittävistä asetelmista lohkojumbona lähdettiin "kiistokumppania" haastamaan. Kiiston joukkueessa on sekoitus juniori-ikäistä ja aikuisten oikeasti miehiä Vaasan/Laihian seudulta. Vaasassa on myös B-ikäisiä pelimiehiä, jotka jo viime kaudella pelasivat myös 2-sarjaa. Tänä vuonna he menivät Kauhavalle pelaamaan B:tä, kun omassa seurassa ei joukkuetta saatu kasaan. Pelaajien agentit eivät olleet hereillä sopparia tehdessään, joten he pelaavat Wisalla myös 2-sarjaa.
Liekö pitkä Ylivieskan reissu ja bussissa miehille luetut karmivat kummitustarinat vieneet parhaimman terän Kiistosta..? Joka tapauksessa eka erä oli selkeää Jymyn hallintaa. Ja Kiiston pelaajien virhesumaa. 25-16 Jymylle. Joukkueemme nuorimman, Artun (-00) johdolla erityisesti syöttöruudussa tehtiin hyvää työtä.
Toisen erän alla sovittiin, että yhtään ei nyt anneta löysää. Omat verkko- ym. helpot virheet pois, niin homma on paketissa. Kättä päälle ja "Hou!". Ja niin se samantien unohdettiin. Kaveri paransi peliään ja samalla Jymyn miehet hötkyilivät ja helpoilla virheillä annettiin pisteitä. Siimaa annettiin melkein kelan loppuun asti. Kaivettiin naftaliinista kokenut sarjajyrä, Metro. Hänellä olikin jo puolitoista tuntia lämmittelyä alla, niin uskalsi lähteä tositoimiin. Omien suorituksien lisäksi erittäin tärkeää oli tuoda esimerkkiä ja ohjausta nuorelle pelaajistolle kentällä. Saatiin parempaa ryhtiä tekemiseen ja otettiin hyvä kiri. Tilanne olikin jo 23-23, mutta pari palloa Kiisto onnistui hoitamaan paremmin ja näin 23-25.
Kolmanteen erään otettiin mukaan asenne ja tekeminen toisen erän loppupuolelta ja se olikin vahvasti Jymyn, 25-13. Vähemmän suoria virheitä Jymyllä, Kiistolla enemmän.
Neljäs erä meni myös yhtä vahvasti Jymyn komennossa, 25-13!

Näin sai Jymy pistetilinsä sarjassa auki ja täydet 3 pistettä! Seuraava peli onkin sitten poikkeuksellisesti torstaina Kuortaneella. Nuorten maajoukkue on pelannut sarjaa vahvasti. Sillä on ollut kolme peliä ja niissä se on antanut vain yhden erän.

/MVa