NJ-97 A-poikien A-poolin ’piikkipaikalle’

7.12.2015

Valtakunnan ylin A-poikien A-pooli pelattiin kuluneena viikonloppuna iloisessa Itä-Suomessa, jonneka ajomatka läpi tuulen ja tuiskun perjantai-iltana oli muuta kuin iloista menemistä. Vaivalloinen matkan teko palkittiin sitten varsinaisena pelipäivänä lauantaina, joten paluu matka tuntuikin sitten jo paljon mukavammalta.

A-pooliin olivat selviytyneet NJ-97 poikien lisäksi KeiKa1, Puijo Wolley sekä NaPa Rovaniemeltä.

NJ-97 esitti läpi turnauksen joukkueista ehjintä peliä, vaikka vuoristorataa löytyi meidänkin joukkueen sisältä. Ensimmäisessä ottelussa Puijo Wolleytä vastaan käytiin samassa ottelussa aivan kahdessa ääripäässä: ensimmäisessä erässä onnistui kaikki paitsi virheiden tekeminen ja sitä seuranneessa kahdessa erässä ei taas oikein onnistunut mikään muu kuin tuo virheiden tekeminen. Sekava peli kuitenkin voitettiin 2-1 (25-16; 23-25; 15-13).

Toisessa pelissä vastaan tuli KeiKa1, joka pelasi meitä vastaan kovasti normaalista poikenneella kokoonpanolla ja pelipaikoilla. Ilmeisesti KeiKa oli päättänyt laittaa kaikki panokset päivän viimeiseen peliinsä PuWoa vastaan, jossa oli ratkeamassa mille joukkueelle tulisi ’Napapiirin Sankarit’ arvonimi ja paikka seuraavassa NaPan järjestämässä turnauksessa Rovaniemellä. NJ-97 vei pelin erittäin rutiinisuorituksella, johon kuului virheiden karsiminen olennaisesti ensimmäisestä pelistä sekä vahvempi syöttö. Voitto NJ-97lle 2-0 (25-21; 25-18).

Kolmas ottelu oli Rovaniemeläistä NaPaa vastaan. A-poolipaikan varmistuminen jo ennen ottelua toi mukanaan aavistuksen verran kevyempää keskittymistä mikä näkyi kentällä. Peli ei lähtenyt oikein missään kohtaa todella rullaamaan, mutta 2-0 voitto (26-24; 25-16) takasi säilymisen ylimmässä poolissa ja itse asiassa A-poolin ’piikkipaikan’.

Loppujärjestys turnauksessa oli 1) NJ-97 2) KeiKa1 3) PuWo ja 4) NaPa. Kaksi ensimmäistä joukkuetta jatkaa A-poolissa kahden viimeisen jatkaessa pelejä B-poolissa.