Jymyn C-01 poikien paluu A-pooliin

15.12.2015

Lauantaina pelattiin C-poikien SM-sarjan B-pooli Kouvolassa Korian Ponnen isännöimänä. Matkaan lähdettiin perjantaina hyvissä ajoin 11 pelaajan voimin. Yöpyminen oli Pajulahden urheiluopistolla, jossa pidettiin pienet iltatreenit sekä mittailtiin hauiksen kokoa nyrkkeilijä Robert Heleniuksen kanssa. Pojat päättivät, että jatketaan lentopallon parissa poissa kamppailulajeista. Aamulla tehtiin viimeinen siirtymä ja Kouvolassa oltiin hyvissä ajoin valmiina kohtaamaan Puijo Wolley, Korian Ponsi ja VaLePa.

Ensimmäinen ottelu oli PuWoa vastaan, joka oli reissussa hivenen vajaamiehisenä. Heidän epäonnensa jatkui, kun yksi pelaaja loukkaantui lisää ottelumme ensimmäisessä erässä joten oikein kunnon vääntöä ei tuttuun tapaan saatu aikaiseksi. Jymyn lukuisat omat virheet tekivät ottelusta jännittävän, mutta loppupeleissä voittajasta ei jäänyt epäselvyyttä. 2-0 (28-26; 25-21) voitto Jymylle. PuWon pojille pikaista paranemista, jatketaan tasaisia vääntöjä kun saadaan joukkueet terveinä vastakkain.

Toisena vastustajana oli isäntäjoukkue Korian Ponsi. Ensimmäisen pelin ailahtelut saatiin hivenen tasoitettua, mutta silti etenkin syöttövirheiden lukumäärä oli tolkuttoman iso. Vastaanottopelaaminen ja sitä kautta hyökkäyspeli oli päivän parasta ja (syöttöpeliä lukuun ottamatta) kaiken kaikkiaan ottelu oli päivän paras ja tasapainoisin kokonaisuus. Peli kulki sopivasti ja kotiin viemisinä 2-0 (25-22; 25-16) voitto.

Kahden voiton myötä olimme varmistaneet nousun A-pooliin ennen päivän viimeistä ottelua. Ja se näkyi liiallisena hyvänolon tunteena VaLePa pelin alkaessa. VaLePa yllätti meidät vahvalla syötöllään jonka seurauksena he johtivat jo 8-0 muutaman hetken jälkeen. Pari suoraa nostovirhettä sekä 4 hyökkäyspään suoraa virhettä riittää tuon jäätävän alun selostukseksi. Sen jälkeen alettiin pikkuhiljaa heräilemään ja pääsemään peliin mukaan. Syöttöputki ’maksettiin takaisin’ Rajalan Juhon toimesta joka vuorostaan hoiteli 8 peräkkäistä syöttöä erän käännekohdissa. VaLePa oli kiinni jo eräpallossa, mutta edes silloin ei joukkueella ollut varsinaista hätää vaan pelin päälle oli jo päästy ja oma peli alkoi aukeamaan. Tästäkin ottelusta 2-0 (26-24; 25-22) puhdas voitto ja koko turnauksen puhtaalla pelillä nousu A-pooliin.

Kolme 2-0 voittoa on aina kolme 2-0 voittoa, mutta pelin taso ei ollut vielä montaakaan minuuttia päivän aikana sillä tasolla joka riittää A-poolissa menestymisessä. Lisäksi joukkueemme pitää yhä hallussaan ’sarjan pehmoisimman syöttäjäjoukkueen’-titteliä joten paljon on vielä tehtävää ennen seuraavaa turnausta sekä varsinaisia kevään pelejä.

Kolmen voiton myötä C-01 joukkueen pelit jatkuvat A-poolissa 9.1.2016.