NJ-97 pronssille A-poikien SM-kisoissa

18.4.2016

Nurmon Jymyn nuorempien pelaajien joukkue (synt -97&98) oli vahvassa pelivireessä Oulussa pidetyissä A-poikien SM-turnauksessa  kuluneena viikonloppuna.

Ennakko-odotukset turnauksesta olivat suuret, lähtihän NJ-97 ylimmän A.poolin välierien kakkospaikalta finaaleihin. Muut joukkueet finaaleissa olivat NaPa, KeiKa, Rantaperkiön Isku, Vilppulan tähti, PuijoVolley, Nurmon Jymy 1 sekä isäntäjoukkue Oulunsalon Vasama.

Lauantaina ratkottiin mitalipeleihin pääsijät eli kummankin lohkon kaksi parasta joukkuetta mitalipeleihin loppujen joukkueiden jäädessä pelaamaan sijoista 5-8. NJ-97n kanssa samassa lohkossa olivat Rantaperkiön Isku, PuWo sekä Nurmon Jymy 1.

Ensimmäisessä pelissä Rantaperkiön Iskua vastaan NJ-97lla oli hyvä alku joka kantoi koko pelin. 2-0 (25-21,25-23) voitto ennalta pahimmasta vastustajasta oli hyvä alku turnaukselle. Seuraavana vastaan asettui PuWo , jonka NJ-97 voitti myöskin 2-0 (28-26, 25-22). Aivan parhaaseen lentoon tässä pelissä ei päästy, mutta taso pidettiin riittävänä ja voitto väännettiin vaikka puoliväkisin. Kolmas peli oli jäsentenvälinen eli NJ-97 kohtasi ’isovelijoukkueen’ NJ1sen. NJ-97lle riitti 1 voittoerä tästä pelistä varmistamaan hyvät asemat sunnuntaille. NJ-97 voittikin ensimmäisen erän 25-22. Tämä erävoitto vei hetkeksi parhaimman latauksen, joten toinen erä menikin NJ1lle numeroin 25-23. Kolmanteen erään koottiin taas asenne kuntoon ja se vietiin jatkopalloilla 18-16. Tämä tiesi lohkovoittoa ja NaPaa sunnuntaiaamun välierävastustajaksi.

Sunnuntaihin lähdettiin toiveikkain mielin ja hyvin keskittyneenä. NaPa tiedettiin etukäteen vahvaksi pääsääntöisesti vuotta vanhemmista -96 syntyneistä pojista koostuvaksi joukkueeksi. Vahvalla latingilla lähdettiin ja mukana pelissä oltiin kahteenkymmeneen pisteeseen saakka. Pieni virhesuma vei vastustajan johtoon josta he  eivät antaneet periksi vaan veivät  ensimmäisen erän 25-22. Toiseen erään päästiin hyvin mukaan pienen alkuihmettelyn jälkeen. Ajajan paikka otettiin ja pidettiin erän loppuun asti. Voitto 25-21 NJ-97lle. Kolmas erä oli todellinen ’hilleri’. Kummatkin joukkueet pelasivat rohkeaa hyökkäyspeliä ja tasatahtia mentiin puoltenvaihtoon asti Jymyn johtaessa 8-6. Sen jälkeen NaPa hiipi väkisin iholle. Erän lopussa tuli  jälleen pieni virhesuma Jymylle ja voitto NaPalle 15-13. Näin NJ-97 tie vei pronssipeliin pienimmällä mahdollisella piste-erolla. Raakaa!!

Pian pelin jälkeen harmitus lakaistiin maton alle ja alettiin keskittymään pronssipeliin. Pronssipelin alkaessa PuWoa vastaan joukkueen latinki oli jo aivan tapissa – ehkäpä aavistuksen verran ylikin ;). Peli aloitettiin täydellisellä ylivoimalla eikä siitä juurikaan päästetty irti – PuWolla ei ollut tässä pelissä mitään mahdollisuuksia vaan NJ-97 oli ajajan paikalla koko pelin. Loppunumerot 2-0 (25-15, 25-18) kertovat kaiken pelistä. Pronssia NJ-97lle!!!!

Joukkueen tekeminen pysyi hyvin kasassa lauantai-illan viimeistä peliä lukuun ottamatta koko turnauksen ajan  ja tiukoissa peleissä pystyttiin pelaamaan aina astetta kovemmalla tasolla. Loppuottelupaikan luisuminen käsistä harmitti tietenkin hetken mutta kyllä nyt täytyy olla pronssiin tyytyväinen.

Kisojen AllStarsiin valittiin kaksi NJ-97 pelaajaa eli hakkuri Joonas Jokela sekä libero Jere Syrjälä.

KIITOS Kasimir, Miika, Atte, Kim, Karri, Patu, Arttu, Siiri, Jere ja Joonas!!!!!!

T VakeT