A-tytöt pomoina Porvoossa

27.11.2016

A-tytöt jatkavat voittojen tiellä

A-tyttöjen A-poolit jatkuivat tällä kertaa Porvoossa. Edellisestä turnauksesta poiketen matkassa oli nyt täysi tusina pelureita. Ei kuitenkaan Likainen tusina, vaikka tästäkin joukosta löytyisi tähtiä Lee Marvinin, Charles Bronsonin ja Telly Savalasin malliin.
Turnaus antoi mahdollisuuden monenlaisiin kokeiluihin ja kokoonpanomme vaihteli jokaisessa ottelussa.
Turnauksen avausottelussa järjestäjäseura Puma Volley antoi kelpo vastuksen. Aamuinen pelimme oli ajoittain kovasti hapuilevaa, mutta ensimmäinen erä käännettiin lopulta 25-21 voitoksemme. Toisessa erässä tupeksimme urakalla ja viidestä erä- ja ottelupallostamme huolimatta Puma vei lopulta erävoiton lukemin 25-27. Tästä suivaantuneena kolmas erä hoidettiin varsin ryhdikkäästi, selkein numeroin 15-4. Pelissä pyöritimme tuplavaihdoilla passareita takakierroissa saadaksemme tästäkin vaihtoehdosta kokemuksia.

Toisessa ottelussa Laihiaa vastaan olimme kohta kuusi pistettä perässä. Tällä kertaa ryhtiliike suoritettiin ajoissa ja erävoitto kirjattíin lukemin 25-22. Toisessa erässä syöttökohteemme saatiin lukittua kohdilleen ja vastustajan vastaanoton herpaantumisen myötä erä meille 25-20 ja koko ottelu erin 2-0.
Päivän trendi oli, että erä ja peli kerrallaan petrataan peliämme. WoVon tytöt olivatkin viimeisessä pelissä helisemässä ja runsaahkosti nelospaikalta yleispelaajien kautta tulevat hyökkäykset saatiin torjuttua, tai vaimennettua omiksi hyökkäyspaikoiksemme. Erät lopulta 25-16 ja 25-17 kotiin ja Peuran nokka suunnattiin takaisin kohti lakeuksia.

Iso kiitos turnauksen järjestelijöille ja mainioille vastustajillemme!

Seuraavaksi jatkamme la 17.12. kotiturnauksellamme Nurmossa.