A-tytöt SM-finaaleihin

6.3.2017

Hyvään turnaukseen kuuluu jännittävät ottelut ja maistuvat piirakat.

Jymyn A-tyttöjen kausi etenee verkkaisesti, mutta varsin vakaasti. Menneenä viikonloppuna iskettiin jo finaalipaikoista ja kotiturnaukseemme vastustajiksemme saapuivat Alahärmän, Euran ja Helsingin joukkueet.
Avauspelissämme Alahärmää vastaan olimme kuskin paikalla ja fläppitaulun kantajana sain istua kuin opetuslupaopettaja paikallani ilman jarrupolkimen käyttötarvetta. Erät meille 25-15 ja 25-13 ja Timpan tilastoissa Hilulla +10, sekä omat töpselit eriin varsin vähäiset (6 ja 7).
Toisessa pelissä samaa palloa pelasivat ennakkoon vahvimmat vastuksemme, Hesan tytöt. Ensimmäisessä erässä Linnanmäen tytöt pyörittivät meikäläisiä kuin karusellissä. Syöttöpeli oli hurjan kovaa, jonka jälkeen nelospaikan hyökkäyksemme "kaapitettiin" kovilla tehoilla. Erä stadilaisille 25-15 ja allekirjoittanut ei voinut kuin toivoa, että liukuri pyörähtäisi sen verran ympäri, että saadaan nokka menosuuntaan. No, niinhän siinä sitten kävikin ja kaksi seuraavaa erää kirjattiin meille lukemin 25-19 ja 15-10. Keskarillemme Tatalle Timppa kirjasi tehot +5 ja avauserän ison virhemäärän (12) jälkeen seuraavat (6 ja 3) mahdollistivat ottelun voiton. Hyvä nousu, hyvä energia ja hyvä voitto!
Finaalipaikan varmistuttua oli vielä vastassa Euran poppoo. Latinki säilyi onnekseni varsin mainiona ja tulospalveluun näpyteltiin lopulta lukemat 25-15 ja 25-17 eduksemme. Tällä kertaa Ärrä iski keskeltä tehot +6 ja Annika laidalta +5. Ässiä otteluun 9 kpl ja vastaanottomme oli täyttä priimaa.

Turnauksen tulokset löytyvät tästä.

Iso kiitos turnauksen järjestelyihin osallistuneille tyttöjemme vanhemmille! Kioskissa oli tarjolla kystä kyllä ja piirakat menivät kuin kuumille kiville.

Finaaliturnauksen odotusaika ei ole aivan yhdeksän kuukauden mittainen, mutta kahdessakin on sitä ihan riittämiin - Varsinkin kun muut sarjapelit ovat isolla osalla tytöistä jo päättyneet. Turnaus pelataan Laihialla ja siitä tulee varmasti mielenkiintoinen ja tasainen. Minä näkisin, että mestaruudesta taistelee jopa kuusi joukkuetta. Kenellä on kesän korvalla vire kohdillaan, vie lopulta potin.

Finaaliturnauksen joukkueet ja lohkojaot löytyvät puolestaan tästä.

-mh-