NJ-01 POIKIEN KENRAALIHARJOITUS SM-FINAALEIHIN

27.3.2017

Jymyn ’nuoret B-pojat’ eli NJ-01 joukkue matkusti Loimaalle SM-välieriin viime viikonloppuna. Kiitos jaoksen hienon työn, SM-finaalipaikka oli varmistunut jo ennen välieräturnausta koska SM-finaalit pelataan Nurmossa 6.-7.5. Välieriin päästiin paineettomista lähtökohdista ja isoksi teemaksi otettiinkin Finaaleihin valmistautuminen.

12 pelaajan voimin lähdettiin reissuun perjantaina hyvissä ajoin. Avauskuusikosta poissa oli jo bussiin astuessa Arttu, jonka paranemiselle ennen finaaleja pidämme kaikki peukut pystyssä. Kevyt valmisteleva harjoitus Tampereella Varalassa, yöpyminen Scandic Rosendahlissa ja lauantaiaamuna ajoissa kohti pelipaikkaa Loimaalla. Hyvä oli joukkueen sisäinen hytinä ja lataus.

Ensimmäisessä pelissä vastaan asettui Loimaan Jankko. Alkuveryttelyn aikana selvisi, että hakkuri ei pysty pelaamaan, alkoi polvi vaivaamaan (lukema -1). Rustattiin vähän aloituskuusikkoa ja peli alkuun. Ensimmäisessä erässä Jymyn pojat olivat aivan unessa. Ainoa missä kunnostauduttiin oli omien suorien virheiden teko. 15 suoraa virhettä erään taitaapi olla jonkinlainen ennätys sekin. Tappio erässä 25-18. Ensimmäisen erän jälkeen toisen YPn kuume nousi (lukema -2) ja taas oltiin uuden kuusikon varassa. Toisessa erässä peli alkoi kulkemaan siinä määrin, että edes 7 omaa syöttövirhettä pystynyt estämään erävoittoa. Voitto 25-23. Kolmannessa erässä peli pysyi hyvin kuosissa ja se voitettiin 15-12. Pelin loppusaldona oli 2-1 voitto huolimatta 33 suorasta virheestä ja kaksi pelaajaa telakalle.

Toisessa pelissä vastaan asettui Kempeleen lentopallo. Nyt oltiin liikkeellä turnauksen kolmannella kuusikolla, kunnes pelin alkupalloissa toinenkin YP joutui sivuun nilkkavamman takia (lukema -3). Saatiin kentälle päivän neljäs kuusikko paikkaamaan tilannetta. Erätappio 25-17. Toiseen erään lähdettiin päivän viidennellä kuusikolla jolla voitaisiin pelata päivä loppuun jos lentopallohengetär niin soisi. Mutta ei vaan suonut: toisessa erässä 25-18 tappio ja kaksi pelaajaa sivuun vanhan polvivaivan takia (lukema -4) ja äkillisen selkäkrampin seurauksena (lukema -5). Kempele vei pelin 2-0 pääosin hyvällä keskihyökkäyksellä jonka pysäyttämiseen meillä ei ollut mitään eväitä. Kohti ruokataukoa ja viimeisen pelin peluutuksen miettimistä.

Kolmanteen peliin lähdettiin jokaisen valmentajan unelmatilanteesta, jossa pelikykyisenä on 3 passaria, 3 keskaria ja libero J. Terveimmät pelaajat kentälle ja hirveällä uholla kohti Sodankylän Tähtivolleyn kaatamista. Ensimmäinen erä jaksettiin vetää ’sisulla ja sydämellä’  päivän kuudennella kuusikolla ja saatiin siitä ihan erä aikaiseksi. Erä hävittiin lukemin 25-22 mutta ’kaaduttiin saappaat jalassa’. Toiseen erään ei enää kipinää saatu aikaiseksi mutta saatiinhan ensimmäistä kertaa päivän aikana pelata samalla kuusikolla kaksi erää yhteen putkeen J. Tappio erässä 25-12 ja koko ottelussa 2-0.

Se siitä valmistautumisreissusta. Vielä viikko sitten 6 viikon tauko välierien ja finaalien välillä tuntui aivan älyttömältä, mutta nyt kun pelaajia odotetaan takaisin sairastuvalta sorvin ääreen, niin 6 viikkoa on melkoisen ihanan pitkä aika.

Tervetuloa kaikki seuraamaan B-poikien SM-finaaleja Nurmoon 6.-7.5.

T VakeT