Miesten sarjakauden avaus lähestyy

25.8.2018

Jymyn miesten M1-sarjan avaukseen on aikaa 3,5 viikkoa, joten nyt on hyvä katkaista viime kauden jälkeinen hiljaisuus ja alkaa raottaa näkymiä tulevaan kauteen. Joku vääräleuka tosin saattaa todeta, että hiljaisuushan on jatkunut jo yli yhden kauden verran… Koirat haukku, karavaani kulkee ja joukkue on viimeistelyä vaille valmis tulevaan kauteen!

Ensi kaudella 1-sarjassa pelaa 13 joukkuetta viime kauden 12 sijaan, koska Mestaruusliigasta pudottautunut Rantaperkiön Isku sai paikan 1-sarjaan. Ensi kaudella sarjassa pelaavat siis Jymyn lisäksi 1-sarjan hallitseva mestari Karelian Hurmos Joensuusta sekä Aitolahden Riento (Tampere), Jyväs-lentis (Jyväskylä. Perinyt Liikunnan Riemun sarjapaikan), Karhulan Veikot, Kuortaneen Valmennuskeskuksen joukkue, Kyyjärven Kyky, Lempäälän Kisa, Maaningan Mahti, Rantaperkiön Isku (Tampere), VaLePa II (Sastamala -Tampere ?), sekä sarjanousijat NaPa Rovaniemeltä ja TuToVolley Turusta.

Pelin henki on seuraava:

• Pelataan 13 joukkueen kaksinkertainen runkosarja, kaikilla 24 ottelua.
  • Runkosarjan kahdeksan parasta etenevät pudotuspeleihin.
  • Runkosarjan viimeinen pelaa 1-sarjan karsinnat 2-sarjan kahden parhaan kanssa.
  • Kuortaneen valmennuskeskuksen joukkue osallistuu runkosarjaan, mutta ei osallistu pudotuspeleihin. Jos Kuortane selviytyy pudotuspeleihin, menee paikka runkosarjassa seuraavalle eli sijalla 9 olevalle joukkueelle.
  • Runkosarja alkaa 15.9. ja päättyy 10.3.
  • Puolivälierät: pelataan yhden viikonlopun aikana (pe-su) 15.-17.3. Pelataan kaksi ottelua. Jos otteluvoitot 1–1, pelataan lisäerä, jonka voittaja etenee jatkoon. Otteluparit muotoutuvat 1-8, 2-7, 3-6, 4-5, ja paremmin runkosarjassa sijoittunut saa kotiedun ja oikeuden valita pelijärestyksen.
  • Välierät: Otteluparit muodostuvat puolivälierien voittajista runkosarjasijoitusten mukaan, paremmin runkosarjassa sijoittunut saa kotiedun ja oikeuden valita pelijärestyksen. Pelataan yhden viikonlopun aikana (pe-su) 22.-24.3. Pelataan kaksi ottelua. Jos otteluvoitot 1–1, pelataan lisäerä, jonka voittaja etenee jatkoon.
  • Finaalit: 1-sarjan finaaleita ei pelata, 1-sarjan mestari on liigakarsinnoissa paremmin sijoittunut joukkue.
  • Liigakarsinnat: 1-sarjan kaksi parasta ja Mestaruusliigan runkosarjan viimeinen pelaavat karsintasarjan, kaikki pelaavat kaikkia vastaan kotona ja vieraissa.

Jymyn lähtökohdat tulevaan kauteen näyttävät erittäin hyviltä. Joukkueella on kasassa 13 pelaajasopimusta ja muutama neuvottelu on vielä kesken. Itse asiassa tälle kaudelle taidettiin tehdä seuran oma ennätys, kun ennen kesäkuun alkua pelaajasopimuksia oli kasassa jo kymmenen kappaletta. Pelaajarosteria aletaan avaamaan lähipäivinä. Luvassa on kunnon sekoitus eli ’jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain sinistä’.

Elokuun alussa aloitettiin joukkueena harjoittelu kesän omatoimipätkän jälkeen. Pelaajat ovat hikoilleet kuutena päivänä viikossa Slobon johdolla niin pallollisissa harjoituksissa kuin punttisalilla ja Jouppiskan mäissä ja metsissä. Treenivahvuus on liikkunut kymmenen pelaajan (lauantai-illan mäkitreenit Jouppiskalla) ja 19 pelaajan (pallollinen harjoitus Liikkarilla) välillä. Ilmassa on aistittavissa positiivista kilpailua tulevan kauden pelipaikoista ja joukkueen sisällä on hyvät värinät.

Kausi alkaa sunnuntaina 16.9. klo 16 Nurmohallilla. Sitä ennen tulossa pelaajauutisia ja taustoja.

Laitetaan homma taas käyntiin…!!!