Otteluennakko Jymy – TUTO Volley

13.9.2018

Sunnuntaina pyörähtää käyntiin miesten 1-sarja Jymyn osalta ja vastaan asettuu sarjanousija TUTO Volley Turusta.

Heti kauden alkuun saadaan todella mielenkiintoinen avausottelu. TUTO Volley on vahvistunut merkittävästi sitten nousukarsintojen. Joukkue on pelannut ahkerasti harjoituspelejä niin Mestaruusliigajoukkueita kuin 1-sarjajoukkueitakin vastaan erittäin vahvoilla näytöillä. TUTO Volleyn paidassa on nähty niin Kirill ’Kirka’ Borichevia, Jimmy Hernandezia, Mikko Oivasta kuin Mauri Kurppaakin. Näistä herroista Nurmon Liikkarille ilmestyvät ainakin Hernandez, Borichev ja Kurppa sekä ’Nurmon oma poika’ Kimmo Kutinlahti. Lisäksi oman mausteensa joukkueeseen tuo uusi valmentaja Ruslan Zhbankov, joka on pelaajaurallaan pelannut Venäjän, Ranskan, Turkin ja Suomen pääsarjoissa sekä Venäjän maajoukkueessa. Lisäksi Ruti on voittanut Suomen mestaruuden sekä pelaajana että valmentajana. Kohtalaisen hyvä kattaus nousijajoukkueeksi, joten kaikki aliarvioiminen ’2-sarjasta nousseita’ kohtaan saadaan unohtaa, vastaan tulee kova nippu. TUTO Volley avaa 1-sarjataipaleensa jo lauantaina 15.9. Kyyjärvellä, joten uutisia sieltä varmaan kiirii jo sunnuntaiksi Nurmoon postiauton mukana.

Mikä sitten Jymyn tilanne? Valmentaja Slobodan Krljiciä lainaten on hienoa että käsissä on joukkue, jossa on leveyttä (16 pelaajasopimusta, kaikille pelipaikoille aitoa kilpailua), voittamisen tahtoa ja kovaa treeni-intoa. Harjoituspelejä ei ole joukkueella montaa alla, mutta se on valmiina kauden avaukseen. Joukkueessa on mielenkiintoinen tilanne esimerkiksi hakkuriosastolla, jossa pelipaikasta kilvoittelevat kaksi kovaa hyökkääjää: kaksi kautta Iskun paidassa ollut, yksi Suomen kovakätisimmistä hakkureista Mika Mäntylä sekä Tiikereiden täksi kaudeksi edustusjoukkueeseensa nostama, kehityspelaajasopimuksen myötä Jymyssä pelaava Matias Saviaro. Kohta nähdään, kuinka Slobo hyödyntää tämän positiivisen ongelman. Myös libero-osastolla nähdään mielenkiintoinen tilanne, kun joukkueen ’nuoret toivot- osastolla pelaava joukkueen seniori ’tuhansien hihakosketusten mies’ Timo Alanen ja ’välivuotta’ Kokkolan Tiikereiden paidassa viettänyt Jere Syrjälä ottavat vastaanotto- ja puolustuspelaamisen haltuun. Passariosastolla käydään kaksivaiheista kilpaa, kun kolmesta passarista (yleensä) kokoonpanoon mahtuu kaksi ja kentälle vain yksi kerrallaan. Keskariosastolla nähdään myös kovaa kisaa, kun ikinuori Slobodan Krljic pukee päälleen Jymyn peliasun muutaman välivuoden jälkeen.

Slobolta pyydettiin vinkkiä ’ketä seurataan ensimmäisessä pelissä ja mitä terveisiä kauteen’. Vastaus kuvaa hyvin joukkueen tilannetta: Nyt kannattaa seurata joka ikistä pelaajaa kentällä. Meillä on nyt joukkue, joka haluaa voittaa jokaisen pelin ja joka tekee Nurmon Liikkarista paikan, jonne vierasjoukkueiden ei ole mukava tulla!

Nyt kannattaa tulla Liikkarille katsomaan kovatasoista kaudenavausta Jymy – TUTO Volley sunnuntaina 16.9. klo 16.

Tervetuloa!

Ps. vähän huonoja uutisia jo nyt halliin jonottavalle satapäiselle fani-tyttöjoukolle: -01 pojat ovat poissa ensimmäisestä pelistä, koska ovat auttamassa Köpiä Varnassa MM-kisoissa. Heidän ensiesiintymisensä Jymyn paidassa on vasta sunnuntaina 23.9.