Kova kotipelien kaudenavaus Jymy-Lempo Liikkarilla sunnuntaina klo 16

21.9.2019

Taas tehdään lentopallohistoriaa, kun Jymyn vastustajaksi asettuu ensimmäistä kertaa ikinä Lempo Lempäälästä. Lempo on tuore seura, jonka juuret ovat Lempääläläisissä joukkueissa LeKi ja Jyry. Leki on ollut ’se Lempäälän lippulaiva’ aikuisjoukkueissa, kun taas Lempäälän Jyry on ollut vahva juniorikasvattaja.

Lyhyesti sunnuntain vastusta voi kuvata sanoilla ’viime kauden LeKi ihan perhanan paljon vahvistuneena’.

Lempo nappasi juuri ennen sarjan alkua 1-sarjan mestarikandidaatin viitan harteilleen voittaen Hunajaturnauksessa jo ennakkoon kovana pidetyn Tuton 3-0 sekä vieden erän Hurrikaani Loimaalta. Hyökkäysvoimaa joukkueeseen on tullut aimo annos lisää viime kaudesta, kun joukkueeseen ovat liittyneet mm. ypt Tomi Rumpunen ja Eetu Rantanen, hakkuri Henri Laine sekä keskipelaaja Tatu Härkönen. Lempo aloittaa kautensa lauantaina kotipelillä Rantaperkiön Iskua vastaan, joten päivän kunnosta saadaan hyvää osviittaa jo edellispäivänä.

Jymy aloitti kautensa jo viime viikonloppuna 3-0 voitolla Valepasta. Peli oli hyvällä jengalla kauden ensimmäiseksi peliksi, mutta nyt tulevana sunnuntaina vastus kovenee merkittävästi. Valepa-pelissä Jymy pystyi pelaamaan hyvää torjunta-puolustuspeliä, kun torjuntoja, vaimennuksia ja kenttäpuolustuksia otettiin suorastaan valtava määrä viime kauteen verrattuna. Tämän moodin pitää jatkua myös tulevana sunnuntaina kun Lempon huomattavasti Valepaa vahvempi hyökkäysarsenaali asettuu verkon toiselle puolelle.

Tervetuloa sunnuntaina Liikkarille seuraamaan kauden kotiavausta ja voimakkaasti uudistunutta Jymyn joukkuetta! Lähdetään porukalla horjuttamaan sarjan ennakkosuosikkia!!!